Нормативна уредба:
● Закон за туризма – чл. 169, и във връзка с чл. 168, ал. 2
Процедура по предоставяне на административната услуга:
Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от специалист в ЦУИГ в Oбщинска администрация - Дряново. Заявлението се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦУИГ, след което специалистът в ЦУИГ насочва преписката към дирекция УТИСП, където се извършва проверка на приложените документи. При промяна на вписаните обстоятелства в Общинския регистър на категоризираните туристически обекти в Община Дряново, вписаното лице подава заявление по образец до кмета на общината, за отразяване на промяната в 30-дневен срок от настъпването й. При промяна на собствеността върху категоризирани средства за подслон и места за настаняване, лицето придобило собствеността подава заявление по образец и изискуемите документи до кмета на община Дряново за отразяване на променените обстоятелства в регистъра. При промяна на лицето, извършващо дейност в категоризирани средства за подслон и места за настаняване, лицето, което ще извършва дейност, подава заявление по образец и изискуемите документи до кмета на община Дряново за отразяване на променените обстоятелства в регистъра. В тези случаи определената категория на туристическия обект се запазва. Удостоверението се получава от заявителя в кабинет № 106 от експерт „Туризъм”.
Описание на резултат от услугата:
Издаване на удостоверение при промяна в обстоятелствата за категоризирани средства за подслон или места за настаняване.
Необходими документи:
Лицето, което иска да извърши промяна в обстоятелствата на стопанисвания от него туристически обект, или упълномощено от него лице, подава до кмета на община Дряново заявление за промяна в обстоятелствата по образец, към което прилага:
● декларация по образец за регистрация в търговския регистър с посочване на ЕИК или копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз;
● декларация, че лицето не е в ликвидация - за лицата, които не са търговци;
● копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
● изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
● документ за платена такса за разглеждане на документи за категоризиране съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма.
Срок на действие на индивидуалния административен акт:
До изтичане на първоначално издаденото удостоверение за категория.
Срок на изпълнение: 14 дни.
Такса: 150.00 лв.
Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.
*банкова сметка: BG86CECB97908468119102 BIC: CECBBGSF ЦКБ АД
код на бюджетно плащане: 448090 / Други общински такси