Община Дряново е партньор по Проект „Мониторинг на системата за дигитални административни услуги в община Дряново за подобряване на административната и регулаторната среда чрез партньорско управление с гражданите и бизнеса“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление“, приоритетна ос „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“, процедура „Повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство“ с номер BG05SFOP001-2.025-0168-C01. Проектът е в ход на реализация от месец септември 2022 г..
Идеята на проекта се базира на визията и направленията за дигиталната трансформация на ЕС до 2030 г. Водеща организация е Национален център за борба с бедствия и аварии.
Предмет на дейностите по проекта са проучвания на пречките и предизвикателствата на територията на община Дряново, пред функционирането и актуализирането на наличните и въвеждането на нови дигитални решения в работата на Общината, в полза на гражданите и бизнеса. Проведени са редица допитвания сред заинтересовани страни и се разработват и обсъждат препоръки за ускоряване на процесите на дигитализация като инструмент за развитието на електронното управление.
Създаденият по проекта инструментариум ще улесни и хармонизирането на общинските политики с актуализираната Стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019 - 2025 г. и с Националния стратегически документ „Цифрова трансформация на България за периода 2020 - 2030 г.”.
Проектните дейности са структурирани, така че да гарантират участието на публичните власти, местната общност и бизнеса в община Дряново, като по този начин да се подпомогне изграждането на капацитет на всички участници за добро управление и мониторинг, при изпълнението на политиките за дигитална трансформация, чрез партньорство, максимална съгласуваност и консенсус.