Нормативна уредба:
● Закон за устройство на територията /ЗУТ/ - чл. 142, ал. 6, т. 1
Процедура по предоставяне на административната услуга:
Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от специалист в ЦАО към Общинска администрация - Дряново.
Заявлението се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦАО, след което специалиста в ЦАО насочва преписката към Главния архитект на Община Дряново.
Заявлението, заедно с приложените документи, се приема от специалист в Дирекция АСОС в Oбщинска администрация - Дряново. Оценката за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите се извършва с Решение на Общински експертен съвет по устройство на територията /ОЕСУТ/, след разглеждане на представения инвестиционен проект.
Инвестиционният проект и Решението на Общински експертен съвет по устройство на територията /ОЕСУТ/ се получават от заявителя в Дирекция АСОС.
Описание на резултат от услугата:
Извършена оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите с Решение на ОЕСУТ.
Необходими документи:
● Заявление за извършване на оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите;
● Документ за собственост или отстъпено /учредено/ право на строеж или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон;
● Удостоверение за наследници /при необходимост/;
● Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от съсобствениците при етажна собственост и договор в нотариална форма /съгласия по чл. 38, чл. 39, чл. 183, чл. 185, ал. 2 и 3 от ЗУТ/;
● Декларация - съгласие с нотариална заверка на подписите /оригинал/ от непосредствените съседи при строеж на вътрешна регулационна граница;
● Aктуална виза за проектиране в случаите по чл. 140, ал. 3 от ЗУТ;
● Договор /задание/ за проучване и проектиране, регистриран в камарата на областна колегия на камарата на архитектите и камарата на инженерите в инвестиционното проектиране;
● Три копия от инвестиционните проекти /ИП/ в обхват и съдържание съгласно Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
● Доклад за резултатите от обследването на съществуващ строеж за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1-3 от ЗУТ /при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 1 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
● Технически паспорт на съществуващ строеж с рег. №………………………/…………..г. (при основно обновяване, реконструкция, основен ремонт, пристрояване, надстрояване или промяна предназначението на съществуващ строеж или на част от него съгласно чл. 14, ал. 2 от Наредба № 5/28.12.2006г. за техническите паспорти на строежите/;
● Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на лицето, упражняващо технически контрол /копие/;
● Удостоверение за правоспособност и застрахователна полица на проектантите /копие/;
● Съгласуване /становища/ с РЗИ, РС „ПБЗН“, ДАМТН, РИОСВ, НИНКН и други /изисквани по закон, съобразно спецификата на строежа/;
● Решение по оценка на въздействието върху околната среда, издадено по реда на ЗООС /в случаите, в които се изисква ОВОС/;
● Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
● Документи, удостоверяващи законността на построените сгради в имота;
● Пълномощно /в случай, че заявлението се подава от пълномощник/;
● Документ за платена такса.
Срок на действие на индивидуалния административен акт:
Безсрочен.
Срок на изпълнение:
1 месец
Такса:
Фаза на проектиране:
|
Идеен проект |
|
|
Технически проект |
|
|
Работен проект |
№ по ред |
Вид услуга |
Цена |
20. |
/променена - Решение № 219/28.01.2009г. на ОбС - Дряново/ Разглеждане на материали от Общински експертен съвет по устройство на територията: |
|
20.2. |
Оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите: |
|
|
- за строежи от трета категория |
400,00 лв. |
|
- за строежи от четвърта категория |
300,00 лв. |
|
- за строежи от пета категория |
250,00 лв. |
|
- за огради, селскостопански постройки, стопански постройки за сезонно ползване и инвентар, второстепенни постройки /когато се налага изготвяне на проект/ |
100,00 лв. |
Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.
*банкова сметка: IBAN: BG86CECB97908468119102 BIC: CECBBGSF Централна кооперативна банка АД
код на бюджетно плащане: 448001 / Такси за технически услуги