Нормативна уредба :
● Закон за гражданската регистрация - чл. 96 и чл. 99;
● Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 8;
● Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Издадена от министъра на
регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г.) – чл. 138, ал. 2.
Процедура по предоставяне на административната услуга:
Заявителят или изрично упълномощеното лице подава попълнена бланка на "Адресна карта", с приложените документи съгласно чл.92, ал.2 -ал.7 от ЗГР от специалист по гражданско състояние в служба ГРАО в община Дряново. Искането се регистрира в електронната система за документооборот, като заявителят заплаща дължимата такса в зависимост от вида на услугата в ЦУИГ, след което специалистът в ЦУИГ насочва преписката към служба ГРАО. Адресната регистрация се извършва веднага, само ако адреса е включен в националния класификатор на настоящите и постоянни адреси в Р България. Заявителя получава удостоверение за настоящ адрес. При необходимост от уточняване на административен адрес се извършват допълнителни проверки в други структурни звена от общинската администрация - дирекция "УТИСП" или отдел "МДТ". При заявяване на адрес, който не е включен в националния класификатор услугата се извършва в срок до 7 работни дни.
Описание на резултат от услугата:
Извършване на адресна регистрация и издаване на удостоверение за настоящ адрес.
Необходими документи:
● Адресна карта за настоящ адрес;
● Уведомително писмо от МВР за разрешено постоянно пребиваване или удостоверение от МП за придобито българско гражданство - за чужденци;
● Документ за собственост / при необходимост / по служебен път/:
- договор за ползване на имота за жилищни нужди;
- декларации по чл.92, ал.3; чл.92, ал.6 от ЗГР за съгласие на собственика на имота за извършване на адресна регистрация по постоянен адрес;
Копие на настанителна заповед – за ползвателите на общинско жилище /по служебен път/
● Документ за самоличност;
● Пълномощно - изисква се в случай, че заявителят не е титуляр;
● Документ за платена такса.
Срок на действие на индивидуалния административен акт:
Няма законово регламентиран срок.
Срок на изпълнение: веднага.
Такса: 2.00 лв.
Таксата се заплаща на място в брой или по банкова сметка.
При попълване на платежното нареждане е необходимо да се посочи вида на административната услуга.
Копие от платежното нареждане следва да се приложи към заявлението.
*банкова сметка: IBAN: BG86CECB97908468119102 BIC: CECBBGSF Централна кооперативна банка АД
код на бюджетно плащане: 448007 / Такси за административни услуги